Hidracija i fizička aktivnost

macevalac

Hidracija i njen uticaj na sportsku performansu

Treba znati da nedovoljna hidracija utiče na sportsku performansu u smislu njenog smanjenja kao i na pojavu toplotnog udara. Međutim prevelik unos tečnosti takođe može biti problem pa je stoga neophodno napraviti balans između gubitka i unosa tečnosti.

Svaki sportista je individua za sebe sa različitim gubitkom tečnosti putem znoja i različitim mogućnostima za unos tečnosti tokom treninga i takmičenja. Svaki sportista treba da ima svoj pistelan hidriranja i da prati svoj organizam tokom fizičke aktivnosti. hidracija

Optimalna hidracija – sledite 3 koraka

Potrebno je da sledite tri jednostavna koraka koja će vam pomoći da budete dobro hidrirani:

Svaku fizičku aktivnost treba da počnete dobro hidrirani. Cilj je da se razvije pravilan unos tečnosti tokom dana koji prati regularne potrebe kao i nepredviđene i dodatne gubitke zbog fizičke aktivnosti ili visokih temperatura. Kako se gubici menjaju, tako unos treba tome prilagođavati. Tečnost treba unositi tokom celog dana.

Potrebno je razviti svoj plan za unos tečnosti tokom treninga i takmičenja. Ovo bi trebalo zasnovati na nekoliko važnih informacija: koja je količina tečnosti izgubljena putem znoja, mogućnosti za pijenjem i individualnog osećaja žeđi.

Gubitak tečnosti treba pratiti: proverom promene telesne težine pre i posle fizičke aktivnosti, izgled urina nakon fizičke aktivnosti kao i izgledom majice koju sportista nosi. Ukoliko je urin tamne boje sportista se nije dovoljno hidrirao, ukoliko mu je majica ima bele mrlje znači da je gubio veliku količinu soli iz organizma.

Gubitak velike količine tečnosti i elektrolita iz organizma može dovesti do grčeva u mišićima pa iz tog razloga treba piti sportsko piće.

Sportsko piće ima visok nivo natrijuma u količini od 300-500 mg na 500 ml tečnosti.

Još jednom vas podsećamo:

Kako bi preživelo i normalno funkcionisalo telo zahteva vodu. Ljudi ne mogu da žive bez vode duže od nekoliko dana u zavisnosti od vremenskih uslova, nivoa fizičke aktivnosti i drugih faktora. Iz svega prethodno navedenog možemo zaključiti da nijedna druga materija nije važnija od vode.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>